حرف آخر

موسسه حرف آخر برترین تولیدکننده مجموعه های آموزش تصویری بر اساس انیمیشن در کشور می باشد

حرف آخر

موسسه حرف آخر برترین تولیدکننده مجموعه های آموزش تصویری بر اساس انیمیشن در کشور می باشد

موسسه حرف آخر برترین تولیدکننده مجموعه های آموزش تصویری بر اساس انیمیشن در کشور می باشد

  • ۰
  • ۰

شیمی سوالات  در کنکور سراسری به دو دسته از مسائل و مفاهیم تقسیم می شود. برای یادگیری مفاهیم شیمی با تمرین و تکرار بیشتر مانند سایر دروس که محاسبات ندارند ، می توان مطالب را به حافظه طولانی مدت منتقل کرد و به 50٪ از کنکور پاسخ داد. آزمون ورودی می تواند انواع سوالات  را معرفی کند که درصد پاسخ به سوالات سوالات  نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی شما خواهد داشت. اکثر مباحث شیمی سوالات  کنکور استوکیومتری است که به طور مستقیم و در ترکیب با سایر مسائل شیمی مورد بحث قرار می گیرد. درصد شما را در این دوره افزایش می دهد و در نهایت رتبه بهتری در کنکور کسب می کند.

 

تانیا عزیز ، در این مقاله می خواهم سریع ترین روش حل استوکیومتری کنکور را به شما دانشجویان عزیز و داوطلبان معرفی کنم. بعد از خواندن این مقاله فرمول هایی را که تاکنون برای استوکیومتری حفظ کرده اید فراموش کنید و فقط در عرض چند دقیقه به استوکیومتری کنکور پاسخ دهید ، بنابراین برای ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

اهمیت استوکیومتری در کنکور

در کنکور سراسری 35 سوال از درس شیمی پرسیده می شود. در کنکور 99 ، 11 سوال از کلاس 10 ، 13 سوال از کلاس 11 و 11 سوال از کلاس 12 مطرح شده است. به طور مستقیم و بین 7 تا 8 سوال در ترکیب با سایر فصل ها پرسیده می شود. در واقع ، اگر دانش آموز استوکیومتری را یاد نگیرد ، در واقع ، وی 38 درصد از شیمی سوالات  را در کنکور سراسری از دست داده است. رتبه های برتر از اهمیت استوکیومتری در کنکور به خوبی آگاه هستند و این مسئله که حتی برخی از دانشجویان آن را حذف می کنند ، نقش مهمی در سرنوشت کنکور شما خواهد داشت.

 

آیا استوکیومتری کنکور شامل موضوعاتی است؟

بخشی از استوکیومتری در فصل دوم شیمی دهم و ادامه آن در شیمی یازدهم فصل اول تدریس می شود. در حقیقت ، مباحث استوکیومتری تدریس شده در شیمی دهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم (در ترکیب با سایر مباحث استوکیومتری پایه یازدهم) مورد بحث قرار می گیرد.

در ادامه می توانید مهم ترین فصل های شیمی کنکور را هم مطالعه کنید.

همچنین ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که از مبحث استوکیومتری چه س questionsالاتی مطرح می شود؟ نگران نباش.

 

استوکیومتری دهم

شیمی استوکیومتری در واقع استوکیومتری واکنش است. در سوال ، معمولاً به شما یک واکنش نامتعادل داده می شود. پس از متعادل سازی واکنش ، باید گرم یا تعداد مولهای ماده از محصول یا واکنش دهنده را با تعداد مول یا گرم محاسبه کنید. بدست آوردن. یا از تعداد مول و گرم ماده شناخته شده ، تعداد مول 2 ماده ناشناخته را بدست آورید.

 

 

همچنین در طراحی این سوالات  ، ممکن است لازم باشد تعداد مول به گرم ، تعداد مولکول یا اتم یا لیتر گاز تبدیل شود.

 

بنابراین می توان گفت که دو روش برای پاسخگویی به استئوکیومتری دهم سوالات  وجود دارد.

 

مسیر اول:

 

تبدیل جرم ماده به خال ،

تعادل معادله ، بدست آوردن مولهای ماده دوم

و سرانجام جرم ماده 2 را بدست آورید

مسیر دوم:

 

حجم ماده اول را به مول تبدیل کنید

تعادل معادله ، بدست آوردن مولهای ماده دوم

خال ماده دوم را به جرم آن تبدیل کنید

مسیرهای ذکر شده در بالا ممکن است کوتاه شده و یا به موارد بیشتری نیاز داشته باشند ، اما به طور کلی ، بدست آوردن خال ها و حجم یک یا دو ماده در استئوکیومتری دهم سوالات  معمولاً خارج از این مسیر در نظر گرفته نمی شود.

در ادامه می توانید مقاله بودجه بندی شیمی کنکور را هم مطالعه کنید.

استوکیومتری یازدهم

شیمی استوکیومتری 11 بخش عمده ای از استوکیومتری است. در واقع ادامه آموزش استوکیومتری شیمی دهم در پایه یازدهم به پایان می رسد. استوکیومتری یازدهم فصل یازدهم شیمی یازدهم است. سالات می توانند طیف گسترده ای از سوالات  ها را برطرف کنند. پاسخ به سوالات  در این فصل نیاز به تمرین و حل انواع تست ها دارد.

 

استوکیومتری یازدهم شامل مباحث زیر است.

 

 درصد بازگشت

خلوص

توده های مولکولی در فرمولاسیون های مختلف تجربی و مولکولی

در آموزش استوکیومتری ، روشهای زیادی برای حل سوالات  وجود دارد ، اما در میان همه این روشها ، سریعترین روش حل استوکیومتری در کنکور می تواند مفید باشد. روشهای مختلفی برای حل استوکیومتری EOEEEE کنکور وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

استوکیومتری دوازدهم

در کتاب درسی شیمی دوازدهم هیچ بحثی در مورد استوکیومتری وجود ندارد ، اما می توان استوکیومتری سوالات  را در ترکیب با مباحث کلاس دوازدهم بحث کرد.

 

در شیمی دوازدهم مبحث پاک کننده ها با مبحث استوکیومتری ترکیب شده است. اکثر داوطلبان فکر می کنند که یادگیری استوکیومتری به تنهایی می تواند پاسخی برای کنکور سوالات  باشد ، در حالی که چنین نیست. فرا گرفتن. طراح س canال می تواند استوکیومتری را با مبحث پاک کننده و pH ترکیب کند ، در اینجا چند نمونه از این سوالات  آورده شده است.

مطالعه مشکلات استوکیومتری با روش رتبه بندی برتر

چگونه رتبه های برتر مسائل استوکیومتری کنکور را مطالعه می کنند؟ این سوال ذهن اکثر داوطلبان را به خود مشغول کرده است و البته پاسخ به این سوال می تواند سرنوشت کنکور شما را تغییر دهد. رتبه های برتر برای مطالعه استوکیومتری دارای چندین پارامتر است که هر یک از آنها در زیر توضیح داده خواهد شد.

 

اولین و مهمترین پارامتر انتخاب منبع مناسب است ، این ممکن است بسیار ساده و پیشرفته باشد ، اما نقش بسیار تعیین کننده ای دارد. در واقع ، یک منبع خوب ذهن شما را هدایت می کند و مانع اتلاف وقت به دلیل مطالعه بیش از حد نمی شود ، به یاد داشته باشید به جای استفاده از چندین منبع برای سردرگمی ذهن خود ، برای تمرین هر درس از یک منبع استفاده کنید و همان منبع را بارها و بارها تکرار کنید.

رتبه های برتر در استوکیومتری عملی تمرین و تکرار دارند ، تقریباً هیچ رتبه برتر وجود ندارد که فقط با یک مطالعه استوکیومتری ، دیگر به آن نرود و تمرین و تکرار نداشته باشد.

رتبه های برتر خواندن منظم و روزانه دارند ، رتبه های برتر خواندن را بخشی از زندگی آنها می دانند و این باعث بهبود و افزایش ساعت و کیفیت مطالعه آنها می شود.

  • ۰۰/۰۳/۲۰
  • حرف آخر موسسه حرف آخر

روش حل استوکیومتری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی